tisdag 17 mars 2009

Helgen som var....

...var en händelserik sådan. Vi har haft BARNkalas för Erik !! En massa kalassugna kids med sina föräldrar var här i söndags, det var 2 intensiva - men ROLIGA - timmar !
The weekend has been a busy one. We have had a Birthdayparty for Erik. A lot of partykids came to spend 2 hour at hour house. I´m so glad that the parents stayed !!
Några kort från kalaset:
Some pic´s from the party:

Dagen före gjordes Erik´s nya rum klart ( han flyttade in i vårt gamla sovrum ). Så nu har storkillen en STOOOR säng ! Han ser så liten ut i den....
The day before the party Erik´s room got finished ( he moved into our old bedroom ). So now the Big Boy´s got a BIG bed....He looks so tiny in it !
SÅ HÄR såg han ut då han hade somnat.....Go´stil ??
THIS IS what he looked like when he fell asleep.....Nice huh ?
Jag har fixat iordning mina Promarkes nu. Efter ett tips från min kära vän och Pysselvän Camilla så gjorde jag så här: Ritade upp med pennan på ett papper och stansade sedan ut en cirkel och limmade den med en glue-dot på korken. Jag använder ju bara den spetsiga sidan av penan, så då går det ju bra att göra så här !
Här ser du även några av de nya clearstampsen jag köpt. Kunde inte motstå de söta Pingvinerna från Imaginisce och barnen från Rachelle Anne Miller.
Hoppas att allt är bra med er.
Vi har det ok. Maja har haft feber, men ska gå till förskolan imorgon....
Kramis kramis kramis Petra

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis till Erik på sin dag!!! *hurra hurra huuuuurraaaaa* =D
Toppensmart lösning på "färgproblemet" =)
Dom stämplarna är för söta!
Ta hand om dej å tack för dina goa ord inne hos mej! 'glad*
kramisar Petra

Anonym sa...

Hej!
Det ska verkligen bli kanon roligt på söndag.
Kan inte du ta med dina stämplar. Blev helt kär i de som jag använde förra gången och de nya var helt underbara de också
Kramar

Angelika sa...

Å vilken kalasglad lite kille!
Haha, ja ibland förstår ma inte vad de små liven gör när de sover men vad gör det bara SOVER :-D
Å va söta pingvinerna va!
Du en fråga - du har inte stämplen Apan Otto från kortmakaren där han är lite skadd med bandage å så? Är på jakt efter att få två sådana uppstämplade nämligen :-)

Ha det så jättebra nu och hoppas ni får va friska framöver!
Stor Kram Angelica

P.S Vilka fina LO´s du gjort!! D.S

Fotograferande Maria sa...

Hej! Söt kille som fyller år :) Kul att se dig på badet. Fina LO du gjort! Ska du till Angelika på nästa pysselträff? Kram Maria

Anonym sa...

Hej vännen!
Jadå, jag kämpar på. Tack för ditt besök.
Lille Erik som börjar bli stor. Han är för söt.
Jag har också gjort sådär med mina promakers men min stans har större cirklar. Har du den mindre eller är det Camillas? Kanske får jag låna vid en träff? Ska du till Hildas den 28?
Gosekram från Anita

Annika kort & gott sa...

Åh tänk att lillkillen redan är så här stor! Tiden rusar iväg märker man.
Superfina stämplar och ett smart sätt för promarkerpennorna. Jag använder faktiskt båda sidorna, använder alltid den bredan spetsen på stora partier.

Här är det stiltje på pysselfronten, har alldeles för mycket runt mig igen nu.
kram Annika