måndag 29 december 2008

....länge sedan....

....som min blogg uppdaterades. Men Ni hinner väl kanske inte så mycket Ni heller, kan jag tro ?! Jag förstår inte vart tiden tar vägen. Julen liksom kom - och gick.
Vi har haft en lugn och skön jul. Klappar till stora som små, fast mest till de små - trots att det aaaaaaaalltid blir för många klappar, så är det barnens högtid, tycker jag...

It´s been a long time since I updated my blog.
We have been busy...I don´t understand where the hours goes, Christmas came - and went....
We´ve had a calm holiday. Gifts for both big and small....mostly for the small....I think that this holiday is for the kids....

Vi fixade stora klappar till oss själva iallafall!
En ny digitalkamera ( jag har inte fört över några foton till datorn än, därför inga foton i detta inlägg )....och på självaste juldagen gick vi och köpte en ny TV !!! Det behövdes, den andra började ge upp hoppet....

We got ourself some big gifts too. A new digitalcamera ( I didn´t have the time to get any photos from the camera to the computer yet, so that´s why there´s no pics here !)...and on Christmas Day we went and bought a new TV....

Hoppas att Ni alla haft en skön julhelg och får ett
Mysigt Gott Nytt År !!
Många Kramar från Petra

We hope that you all had a wonderful Christmas and will have a
Cozy Happy New Year !!
Lots of Love from Petra

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Jag har nåt till dej i min blogg.
Gott nytt år och hoppas att vi ses snart.
Stor kram, Anita

Cathrin sa...

Hej hopp! Ja nu var då julen över,ganska skönt tycker jag, det är sånt himla stimm innan.Ja ni slår på stort ser jag,precis de saker vi ska inhandla med ny digitalkamera(vi har nu en tegelsten) och ny tv, men vi väntar tills vår krånglar mer än den gör just nu. Gott Nytt År till dej,kram Cathrin

Annika kort & gott sa...

Har tänkt mycket på er i jul, hoppas att julen har varit härligt!
kram Annika

Anonym sa...

Gott Nytt År!

Hälsningar från oss i Bennäs, Finland. (J,J o C)

http://lottafruh.blogg.se sa...

GOTT NYTT 2009 Petra! LÅter som ni haft en fin jul, roligt med nya kamera och tv. Vi stasade på en projektor och njuter av allehanda filmer....barnen kom även på att de kan köra x-box där och det blir tydligen maffigt!
Hoppas att vi ses snart!
Kram,
Lotta/ FruH

Annica H sa...

Hej!
Jag känner igen det där med tidsbristen kring jul... Ingen prio vid datorn direkt...
Sent om sider vill jag bara lämna en länk till Scrapbooking4you´s blogg, där du kan se hur jag gjort 2-4-6-8 askarna!
http://nettantrollet.wordpress.com/2008/12/20/latta-sma-askar/
Gott Nytt År!
//Annica H

Angelika sa...

Gott Nytt År!!!
Hopaps ni haft en härlig jul trots att det gick i raketfart - ja det känns det som för mig iaf...
Härligt med lite nytt, skulle behövas här också.
Ha nu en jättemysig och trevlig helg!!
Kram

Anonym sa...

Hejsan vännen!
Vill bara önska dig en god fortsättning på det nya året! =D
Kramisar Petra

Linda sa...

Hej vännen.
Åh nu var det länge sen igen, hoppas allt är bra med dig o din familj- Här är allt bra, håller på o kikar på Let´s dance, finns inte så mycket annat på TV ikväll...
Vet du, jag har drabbats av bloggsjukan, men nej, jag har inte skaffat en egen, men jag kikar in på inredningsbloggar flera gånger per dag, kolla in "Julias vita drömmar", underbara bilder, har beställt vimplar av henne til Hugos rum, de kommer nog på måndag.... Ha en fortsatt bra helg nu. hoppas vi snart kan ses. Kom förbi en dag när du slutar tidigt vetja. KRAM!!!! Linda