torsdag 10 mars 2011

KALASET blev MUMS....

...och det kan man säga om den här TÅRTAN !!Erik gillar Makka Pakka från barnprogrammet " I drömmarnas trädgård"...så jag gjorde en tårta med just Makka Pakka på....
Fyllningen består av ett lager med vaniljkräm+grädde och ett lager med "Dumlefluff". Och det var mumsigt kan jag lova !!!!!!!!! Receptet har jag hittat HÄR ! Busenkelt att göra !! Bara värm grädde och ha i ditt favoritgodis. Låt kallna till dagen efter och vispa till ett "fluff""..... I helgen ska jag göra en annan variant, nämnligen Ahlgrens Bilar-fluff....mmmummmsss.
Tårtan har jag sedan dekorerat med grädde, grönfärgat pärlsocker, gräddkola och ut tryckta bokstäver och siffran 5 i marsipan....
Maja tar för sig....Hon ÄLSKAR marsipan♥ Erik hade ätit upp sin bit innan alla gäster hade hunnit ta....Vadå vänta tills alla har fått ?? ;)I ett av paketen var det just EN TILL Makka Pakka....den andra är rätt sliten och jag vill inte heller riskera att den försvinner och vi står utan goseMakka.....Han var jätteNÖJD med sin nya filur...Här ser ni båda bredvid varandra. Är lite skillnad....Synd att ni inte kan känna på dem, den gamla är inte lika mjuk som den nya.....
En annan favorit var en liten radiostyrd bil. Och så de snygga kläderna han har på sig ! Han fick dem av min snälle bror, bästaste svägerskan och goa Olle uppe i Sundsvall.NU har ni fått något nytt recept att prova. Kika gärna in till Therese för många nya goa mumsigheter !!!!!!!!!
Kramkram från Petra

3 kommentarer:

Therese sa...

Vilken härlig tårta, ser jättesmaskig ut =)Vi ska ha kalas i helgen och jag tänkte faktiskt också testa att göra dumlefluff och ha som fyllning. Har varit nyfiken på att testa det ett tag. I andra lagret tänkte jag ha hallonmousse, får se hur det blir...

Hoppas allt är bra annars och att bacillerna lämnar dig i fred nu!

Kram kram

Petra/Paradise sa...

ooh! Vilken underbart fin tårta!!
Erik måste blivit själaglad när han fick se den!! :D
Den låter riktigt mumsig!!
Söt liten Makka Pakka också som står
där i tårtan bland "stenarna" ;)

KRAAAAAAM

Anonym sa...

Tårtan ser sjukt god ut!!!

KRAM Lina