måndag 21 december 2009

Blä!!

...efter att ha tillbringat söndagen med att ha maginfluensa är det en TRÖTT Petra som sitter framför datorn.
Vår policy på jobbet är att barnen måste vara hemma 48 timmar efter att de har varit sjuka i maginfluensa.
BRA, tycker jag.
För jag är helt slut.
Helt slut.

Och jag som hade behövt fixa och ordna här hemma inför julen.....
Nåja, julklapparna är klara iallafall - nu får julen komma bäst den vill.

KramKram från Petra
( och Ni som är inne och kollar läget kan väl lägga en liten hälsning, maginfluensa smittar INTE genom datorn !!)

8 kommentarer:

Malin sa...

Hej Petra! Vilken osis att drabbas av denna gräsliga sjuka! Kommer själv ihåg tiden innan jul för några år sedan, då jag också åkte på magsjuka. Orkade inget utan satt totalt utsjasad i soffan och såg på då Johan och Alva klädde granen. Inte kul :( Julen kommer vilket man vill eller inte. Det blir bra ändå. Klapparna är ju fixade och det tror jag är det viktigaste för barnen. Hoppas att du repar dig snabbt! God Jul och Gott Nytt År på er! Kram från mig med familj.

Annika kort & gott sa...

Jag vet hur det är, hade mitt förra veckan och det höll i 4 dagar och jag var oxå helt slut. Jul blir det i alla fall och jag hoppas att du hinner med allt du vill ändå!
kram Annika

Anonym sa...

Lilla gumman. Det är väl typiskt att du ska bli sjuk precis när man absolut inte vill bli dålig. Jag har semester, men pratade med en kollega och de kräks till höger och vänster på jobbet. Det är bara att hålla tummarna att jag inte får det någon annanstans....
Krya nu på dig. Ha en underbar jul.
Kram Jenny i skogen =)

Anonym sa...

Hej!
Surt med maginfluensa... Själva är vi förkylda allihop, Elvin igen och vi andra för första gången. Har varit en snabbis hos Lina, Stefan, Cornelis och lillebror... Han är såååå söt!!
Nu är vi hemma till 11 januari, så vi hinner synas på en lunch eller fika i dagarna.
Kram, kram

Anna Smid sa...

Usch, magsjuka är inget vidare! Men som tur är så går det ju oftast över ganska så fort.

Vill önska dig en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT PYSSELÅR!

Kram

Linda sa...

Hej! Hoppas du mår bättre nu, så här dan före dopparedan. Vi älskar våra sockor! Ha en riktigt härlig jul!

Cathrin sa...

Hej!
Men din stackare.....hoppas du piggat på dej så du kan fira Jul ordentligt.
GOD JUL önskar Cathrin

Angelika sa...

Hoppas att du nu har blivit lite piggare efter den hemska sjukan...
Önskar dig ocg familjen en riktigt God Jul!!
ha det gott!
Kram A